Jämför aldrig dig själv med någon annan

Vi måste sluta jämföra oss med andra. Alla kan inte vara likadana och därför är vi alla olika, på unika sätt. Vi borde egentligen bara vara glada och tacksama till allt vi har, och det sättet vi lever på. Ingen ska kunna tränga sig in i ens liv och ändra det. Det är lätt att vi jämför oss med modeller, vänner, kändisar eller andra vi ser på tv och film. Det värsta man kan göra är att jämföra vårt utseende med andras, för vad vi än jämför med så kommer vi alltid hitta fel på oss själva. Jag är så glad över att jag vuxit från den perioden och stadiet, jag tror att det har med osäkerhet att göra eller dålig självkänsla och ett dåligt självförtroende. Jag har nog alltid haft ett bra självförtroende innerst inne, bara att jag aldrig vågat visa det förens nu. Det kan ha att göra med att man blev retad som liten eller bara hade en jobbig uppväxt. Efter så många år som jag arbetat på ett bättre självförtroende kan jag äntligen uppsakatta mig själv och mitt utseende. För idag älskar jag mig själv. Och jag ångrar alla år så mycket och att det behövde ta så lång tid för att inse det. Varför lägga ner energi på att klandra sig själv? När man istället kan ägna energin på annat? Så dumt av mig och alla andra tjejer som gått igenom samma sak. Så löjligt egentligen. Idag låter jag ingenting påverka mig. Jag är glad för den jag är, och det borde alla vara. Jag lever mitt liv med mina egna regler och ingen ska få ändra på det. Uppskatta dig själv och ditt liv, för ingen annan kommer göra det lika mycket som du. Var dig själv och ingen annan, för alla andra är redan upptagna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0