Tiden är bara en funktion på för att allt inte ska hända på en och samma gång.

Är så trött på alla bittra och negativa, som bara trycker ner folk för dem mår dåligt själva. Är så trött på att folk inte visar respekt, är trött på folk som knuffas i tunnelbanan och ger snea blickar eller suckande gester mot en. Ni förstör och sänker all glädje som finns runt om oss. Se saker possetivt istället, var glad, och lycklig och ge komplimanger! Alla kan vara lyckliga, man måste bara bestämma sig för när man vill vara lycklig. Allt handlar om vilja. Jag har verkligen lärt mig att sluta älta saker, förr kunde jag  gå runt och tänka på saker i evigheter. ''Varför sa jag sådär??'', ''Varför drack jag så mycket igår, skämde ju ut mig'' eller ''Åh nej, tappat min 100-lapp''. Idag kliver jag över alla problem, gjort är gjort, och sagt är sagt. Ingenting går att spola tillbaka tiden. Se framåt istället, se fram emot julen som snart är här! Eller något skolarnbete som snart ska vara inlämnat. Eller varför inte se fram emot att gå ut o fika med vänner? Se fram emot att lära känna nytt folk eller skaffa nya vänner! Sånt gör en glad. Och sånt är glädje för mig. ''Tiden är bara en fuunktion för att allt inte ska hända på en och samma gång'' är ett citat som jag ofta brukar tänka på och ger mig motivation till att sätta upp mål i livet. Även ''Fånga dagen'' ger mig inspration.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0