Hur kan det här ens vara tillåtet?

Hur kan man göra sånt här mot sina egna barn?? Jag tycker att det är hemskt hur föräldrarna kan pressa sina barn så hårt. Jag menar, dom blir ju förstörda för livet. Som 5-6 år gammal ska man inte behöva bry sig om hur man ser ut eller hur samhällets ideal är uppbyggt. Man ska kunna få vara barn, leka och ha roligt. Inte gå på ansiskt behandlingar, skönhets tävlingar och sitta och skriva autografer! Dom missar hela barndomen, och kommer bli förstörda när dom blir äldre och växer upp. Att kunna kolla sig i spegeln och få ångest över hur man ser ut SKA inte infträffa innan puberteten. Men att dessa små 5-6 åringar kollar sig i spegeln och gråter för en tand är sne är bara sjukt. Och att behöva använda löständer i 5 årsålder är jätte sorligt. Jag tror att allt bara ligger bakom föräldrarna, för det är ju dom som tjänar pengarna! Att dom manipulerar sina barn och säger ''sånt här är fint'' och ''det här ÄR roligt''. Fast i själva verket handlar det bara om att övertala sina barn till att tycka skönhets tävlingar är roliga. Tänk er barnen som förlorar tävlingarna? Fyfan vad dåligt och ledsna dom blir. Samtidigt sitter föräldrarna och skäller ut dom för dom inte gjorde tillräkligt bra ifrån sig. Jag kan tänka mig att förlädrarna eller mammorna misslyckades med sina karriärer när dom var unga.  Hoppas dessa skönhets tävlingar förbjuds snart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0