Därför bröt jag ihop på lektionen...

Efter att ha haft ett oberett prov i tyska steg 4 idag (vilket är otroligt svårt), och läst lite i tyska boken skulle vi översätta en text. Min lärare bad mig översätta en del, men jag förstod inte vad den tyska texten betydde. Fick hjärtstopp, kunde inte tänka eller koncentrera mig på texen. Hela klassen väntade, och ångesten satt som en tung klump i halsen så fick inte fram ett ord. Jag brukar ju kunna tyskan annars... Det blev för mycket, mina 4 rapporeter och 2 uppsateser som jag behöver göra var det enda som lyste framför mig. Hur ska jag kunna klara allt egentligen? Min lärare bad mig läsa igen, men jag förståd inget, ingenting. Jag kunde inte få fram ett ord, och jag är ändå duktig på tyska. Ångesten fyllde mina ögon blankt. Klumpen satt fortfarande kvar i halsen, den blev tungare och tungare med varje sekund som tickade. Jag kände att om jag bara blinkade, rörde mig, andades, tänka eller bara säga ett ord skulle tårarna rinna. Satt blickstilla, försökte ta ett djupt andetag för att börja börja läsa om eller säga nåt. Men det gick inte, försökte svälja klumpen i halsen men den satt fast i svalgen. Fick ingen luft alls och nu började tårarna rinna, paniken blev större och jag visste inte om jag skulle springa ut ifrån klassrummet eller bara lägga mig ner på bänken och låta tårarna rinna. Klassrummet var tyst. Jag fick en panik attack, igen.

Min presentations ångest har tagit över mitt liv helt, jag kan inte ens gå ut att äta, gå på bio, eller träffa pojkvännen utan behöva tänka på skolan och alla uppgifter..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0