Varför vill folk alltid trycka ner än?

När man mår som bäst, eller är på väg upp igen i sin livsglädje så sprider man oftast en sån glad energi. Man är glad, på bra humör, blir inte sur, går runt och ler och är allmänt trevlig. Man sprider glädje. Är det något som folk i sin omgivning stör sig på? Varför i så fall? Jag tror att det är på grund av att personer är rädda att andra ska lyckas bättre i livet, eller att man själv mår jävligt dåligt och tål inte att andra mår bra. De är rädda att andra personer ska börja tycka om personen bättre och blir smittade av glädjen personen sprider. En svartsjuka skapas och man vill göra allt för att sätta hinder och riva ner personens glädje. Det räcker med att dom slänger en elak kommentar. Eller kanske slänger en sne blick, gör en suckande gest och himlar med ögonen. Att det kan trycka ner än så mycket? Men den här gången måste jag stå för mig själv, jag klarar det. Tänker inte bryta ner min glädje på grund av andras kommentarer. Jag är lycklig och mår bra idag, och blir ännu lyckligare utav att jag vet om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0