Ang. mitt jobb.

Anonym :
Vad jobbar du med?

Svar: Hej! Jag är anställd på Clarion Hotel Sign som barnflicka (finns ett lekrum där föräldrarna kan lämna sina barn över dagen). Det är ett av stockholms populäraste hotel! Dock så arbetar jag just nu hos Clarions chef privat, så är hemma hos henne och hennes man på östermalm i en jätte fin och stor lägenhet där jag passar deras barn ca 15-20 timmar i veckan. Brukar hämta barnen direkt efter skolan. Leker med dem en stund, lagar mat sen lägger jag dom vid 19 tiden. Jobbar kanske 5 timmar på ett pass. Ibland jobbar jag nätter, då blir det lite fler timmar. Det är två små barn, 2 år och 15 månader. Så det är bara små pluttisar jag passar. Kommer jobba hos familjen tills jag gått ut gymnasiet, och sen har jag förmodligen en säker plats på Clarion hotel som barnflicka! Just nu tjänar jag 80:- i timmen, men när jag fyller 18 i februari kommer timlönen ligga på 100:- ! Väldigt lättförtjänta pengar och ett jätte roligt jobb! Barnen är så himla söta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0