Målmedveten

Jag är en väldigt osäker tjej, men riktigt stark. Jag har byggt upp en självkänsla jag aldrig trodde jag kunde få. Jag har nått mitt mål. För idag kan jag faktiskt gå runt utan smink, hårförlängning och fina kläder och ändå tänka ''jag är faktiskt söt''. För jag har lärt mig att det inte är utsidan som räknas.
.
Under senaste månaderna har jag testat på att bara slappna av och vara mig själv. Resultatet blev att jag förlorade några väldigt fina och nära vänner, men ändå så har ett helt nytt liv öppnats för mig. Jag har skaffat nya vänner, nya intressen och ny motivation till skolan. Folk från skolan har lärt känna en helt ny Lydia. Idag känner jag mig stolt över den personen jag verkligen är, trots att jag gjort massa dumma saker. Jag bygger upp nya mål för mig själv, och belönar mig med nåt fint när jag klarat målet. Det kan vara allt från en fin tröja till en liten resa. Jag har precis klarat några mål jag drömt om, fick vg i sjukvårdskursen, skaffat ett jobb, tagit tag i tyskan, tränat mig in i min drömkropp, skaffat tattuering och det viktigaste, byggt upp mitt självförtroende. Och jag känner mig mycket lyckligare, friare och starkare. Nu kan jag faktiskt göra allt. Utan att det är nåt som hindrar mig.


Men ändå känner jag mig så rastlös, vill testa på något nytt hela tiden. Jag har en sak jag tänkt på länge. Och jag är fortfarande osäker på om det är värt att försöka, eller om jag är tillräkligt stark för att nå det. Måste planera igenom det väl eftersom det handlar om starka känslor och inte är någon man bara ''beslutar'' sig för sådär. Livet går vidare, jag väntar ett tag till för att se om det är värt det..

Kommentarer
Postat av: Stalker

Mycket bra att du har vågat vara dig själv lydia! Det är något som alla oss i din närhet blir stolta över och något som glädjer oss väldigt mycket. Tro på dig själv!

2011-10-24 @ 18:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0